SHOPPEN SHOPPEN SHOPPEN

Een paar weken geleden kwam ik dit jurkje tegen op Nelly.com. Eentje waarvan ik meteen het gevoel kreeg ‘die moet ik hebben!’. Ik bestelde het jurkje inclusief een zomerse top. Hierna was het wachten op de levering van mijn bestelling… nou mijn geduld wordt zwaar op de proef gesteld, want deze bestelling duurt eindeloos. Maar … (het is een lang verhaal) het heeft me wel iets leuks opgeleverd, want ik kwam uiteindelijk terecht bij de Engelse webshop AX Paris, waar ik maar liefst 5 jurkjes heb besteld voor slechts iets meer dan € 100,-. Dat is inclusief dit jurkje (links op de afbeelding) en als je ‘lees verder’ klikt, dan kun je alles lezen over mijn Nelly.com ervaring, mijn mega korting bij AX Paris én zie je welke jurkjes allemaal nog meer naar mij, vanuit de UK, onderweg zijn. Oh en de kortingscodes deel ik natuurlijk ook met jullie!

Oké, ik zal je even het hele verhaal over mijn Nelly.com/AX Paris avontuur vertellen. Van begin tot (bijna) eind, dus hou je vast, hier komt een lang verhaal 😛

Bij Nelly.com bestelde ik dus bovenstaand jurkje en een oranje shirt. Meteen kwam er een bevestiging binnen per mail en was het wachten op de levering door Selektvracht. Echter kwam er eerst nog een mail met een vage uitleg dat de top helaas toch niet geleverd kon worden door een fout in het magazijn. Een paar dagen later werd de jurk al wel bezorgd. Ik heb de jurk natuurlijk razendsnel aangetrokken en werd heel blij van de pasvorm… totdat ik kritischer ging kijken…. en dacht ik:

‘De achterkant is wel heel erg kort en de top boven zit wel iets te strak…hmmm. Dit wordt hem toch niet. Ik zou een maatje groter moeten nemen.’ Dus de papieren goed bekeken bij de levering en online checken wat ik moest doen om de jurk te retourneren. Op het formulier staat dat ik het kan retourneren voor een andere maat. Mooi! Oh maar online staat dat ik het niet kan ruilen voor een andere maat (?), maar moet terug sturen en dan een andere maat weer opnieuw moet bestellen… jeetje wat ingewikkeld. Twee dingen die elkaar tegenspreken. En waar ik het naar toe moet sturen wanneer ik het wil retourneren? Op de bijgeleverde papieren staat dat ik alleen maar de sticker met adres van Nelley.com op het pakket moet plakken… maar er is geen sticker met het adres van Nelly.com. Ik stel de vraag om duidelijkheid via twitter aan Nelly.com. Ik krijg als antwoord dat ik goed moet lezen op de site want daar staat het heel duidelijk. Goed, ga ik dat dus nog een keer doen. En dan lees ik dat ik moet melden aan de man op het DHL Servicepunt dat het naar Nelly.com moet. Jeetje, hallo, wat een slordigheden allemaal op de site van Nelly.com. Brengt een hoop ergenis mee voor de consument (bij mij althans wel).

Goed, de jurk heb ik dus terug gestuurd. En nu wil ik een maatje groter (een L) dan moet ik dus een nieuwe bestelling plaatsen. Maar ik besluit anders. Ik ga zoeken via Google of het jurkje in een andere webshop wordt aangeboden. Ik heb namelijk even mijn buik vol van Nelly.com (levering van het shirt is na 2 weken nog steeds niet duidelijk na allerlei meldingen dat het onderweg is en vervolgens toch niet). En ja hoor, op de eerste pagina van mijn zoektocht zie ik de webshop AX Paris, het merk van het jurkje! Snel kijk ik en zoek ik uit of ze ook verzenden naar Nederland.

Wow, ik vind daar hetzelfde jurkje voor slechts € 11,-, dat meen je niet (op Nelly.com betaalde ik er € 44,50 voor)! En nóg een jurkje dat ik op Nelly.com voor € 40,- zag staan en hier voor de helft van dat bedrag. Oeh wauw, dit is interessant! Mijn hart gaat al een beetje sneller kloppen. Dit effect hebben mooie musthaves shoppen wel vaker op mij 😀

Nog even terug komend op mijn ergenis over de webshop van Nelly.com, ze hebben een maatgids die voor geen meter klopt. Tenzij er volwassen vrouwen bestaan met een buste maat van 43cm natuurlijk? haha. Gelukkig kloppen de maten wel op de site van AX Paris en kan ik dus nauwkeurig checken of een maat L (40, UK maat 12) wel zou passen. Oké check! Ik ga zoeken op internet naar kortingscodes en kom er maar liefst 3 tegen! Eentje van 15% korting, eentje van 20% op alle kleding als welkomst korting bij een eerste bestelling en dan nóg een, 40% korting op speciaal geselecteerde sale items. Oh, nou dan kijk ik natuurlijk nog even verder…. =D

Ik maak een wishlist op de site en daar stop ik alle jurken in waar ik mijn ogen niet vanaf kan houden. Even later zit deze al gauw vol met maar liefst 15 jurken! Euh, wow, dat is wel heel erg veel! Ik ga dus even kritisch kijken en kom terug op 5 jurkjes die ik na een paar dagen nog steeds heel erg mooi en leuk vind. Deze 5 stop ik vervolgens in mijn winkelmandje. Oh en een extra mazzeltje, er staat nu op de site dat het gratis verzenden is naar UK én Europa (wanneer je boven de 60 pond besteed)! Kijk het wordt steeds leuker shoppen bij deze site 😉

Ik gebruik alle kortingscodes (helaas werkt de 15% korting niet meer of kun je slechts 2 kortingcodes gebruiken) en zie het bedrag steeds lager worden, van € 134,53 gaat het naar € 107,62. En het eindigt uiteindelijk bij het bedrag van € 102,47 na de laatste kortingscode. Dat is nog eens een mooie sale scoren! Ik reken af met Paypal en daardoor komt het uiteindelijke bedrag op € 114,69 (met Paypal betaling komt er altijd nog een klein bedrag bovenop, de shipping is echt gratis).

De afbeeldingen kon ik niet kopieeren, daarom heb ik even de print screen functie gebruikt. Dit zijn de 5 jurken die op dit moment onderweg zijn naar mijn huis:

Mocht je ook zo gek zijn op jurkjes net als ik, ga dan zeker een kijkje nemen in deze shop! Ze hebben echt héél erg veel jurken en ze variëren van dagelijkse tot behoorlijk chique. Ik kijk ontzettend uit naar de bezorging en check elke dag een paar keer of er al meer nieuws is over de tracking code. Hopelijk zullen alle jurken goed zitten en mooi staan zodat ik niets hoef terug te sturen. Met een beetje mazzel worden ze snel bezorgd, er wordt voor komende week namelijk mooi weer voorspelt, dus dan zou ik de zomerse jurken ook nog kunnen dragen. Natuurlijk zal ik ook even een update geven over hoe de bestelling bij AX Paris is bevallen uiteindelijk én of de jurkjes allemaal goed zitten.

Wat zijn jullie favoriete webshops?

Of ga je liever naar een real life store?

Herken jij een beetje deze passie voor leuke jurkjes scoren (liefst met fijne korting)? Vertel erover in de comments! Vind het altijd erg leuk om jullie ervaringen te lezen =)

En dan nu nog even alle codes voor korting:
De code voor 15% korting: EXTRASALE15 (weet niet zeker of deze nog werkt)
De code voor de 20% welkomskorting: WELCOME20
De code voor de 40% sales korting (alleen op geselecteerde items): SPECIAL40
EDIT: Ik ziet net dat de gratis levering voor Europa niet meer geldig is helaas.

Eerste de 20% code gebruiken en daarna de 40% code, dan kom je als het goed is lager uit met het eindbedrag. Of je moet alle combinaties even proberen, dan zie je vanzelf welke volgorde het beste resultaat geeft.

xoxo Fleur

PS Het shirt (dat ik samen met het jurkje had besteld) van de Nelly.com bestelling is helaas nog steeds niet bezorgd (op 8 augustus besteld) en ook is voor mij onduidelijk of het nu onderweg is of geheel uitverkocht. Op hun site kun je aangeven dat je een mail wilt ontvangen wanneer jouw maat weer op voorraad is, dat heb ik gedaan. Het was tot 2 keer toe sinds mijn bestelling gewoon weer op voorraad. Wat een teleurstelling zeg en een dikke fail te noemen zeg =S Nu moet ik de klantenservice maar mailen om duidelijkheid te krijgen en anders de bestelling annuleren en mijn geld terug vragen. Erg jammer dit, want dat had ik niet verwacht van zo’n bekende webshop als Nelly.com.

%d bloggers liken dit: