NIEUW NIEUW NIEUW
Het is weer maandag, een nieuwe week is weer aangebroken! Sinds vorige week betekent de maandag hier: pers(bericht)dag! Er is weer veel nieuws op het gebied van cosmetica. De leukste berichten heb ik voor jullie gebundeld in Beauty nieuws #2. Vandaag kunnen jullie meer lezen over: de nieuwe mini lakjes van Bourjois, gloednieuwe (natuurlijke) haarverzorging van AVADA en nieuwe SUN producten van NIVEA. Ja ,het duurt nog eventjes, want het winterweer is ineens weer terug deze week. Maar de lente is heus in aantocht, de zonnebrillen kunnen gauw genoeg weer op 😉 Let maar op!
– AVEDA –
Be curly™ curl controller & curl enhancing hair spray
a curl’s best friend
“AVEDA introduceert de nieuwe be curly™ curl controller en curl enhancing hair spray. AVEDA heeft hiermee de sleutel ontwikkeld om de perfecte krul te maken. De pionier op het gebied van organische cosmetica introduceert met trots twee nieuwe producten binnen de be curly™ familie. Be curly™ curl controller en be curly™ curl enhancing hair spray, elk met een natuurlijke formule om de ideale krul te maken zonder pluisvorming.
“Pluizig haar is een zorg voor 3 op de 10 vrouwen, vandaar dat we stappen hebben ondernomen om voor deze mensen een product te ontwikkelen om krullend haar te definiëren en fixeren zonder pluisvorming”, zegt Antoinette Beenders (AVEDA Global Creative Director). “Onze be curly™ lijn is sterk verbeterd met de toevoeging van AVEDA be curly™ curl controller en curl enhancing hair spray, ontwikkeld voor mensen met verschillende krulpatronen en voorkeuren in stijl – ze verbeteren, verlengen, verfrissen en werken bovendien heel effectief tegen vochtigheid en pluizig haar.”
NIEUW – be curly™ curl controller
Curl controller verzacht en verlengt krullen en geeft een natuurlijke slag. Het product is ideaal voor mensen met dikke, weerbarstige krullen die het volume onder controle willen houden, pluis willen tegengaan en tegelijk hun krullen soepeler willen laten vallen. De curl controller beschermt tegen vocht, gaat pluis tegen en geeft het haar definitie zonder het te verzwaren.
Be curly™ curl controller bevat een unieke formule met biologische babassu notenolie. De babassu olie is gecertificeerd-biologisch en duurzaam, afkomstig van een inheemse vrouwen co-operatie in Brazilië. AVEDA koopt babassu rechtstreeks van dit vrouwencollectief en draagt zorg voor een eerlijke vergoeding aan de leverancier.
Gebruik
Breng be curly™ curl controller gelijkmatig aan op handdoekdroog haar. Laat het drogen en finish met be curly™ curl enhancing hair spray. Be curly™ curl controller kan tevens worden toegepast op droog haar.
NIEUW – be curly™ curl enhancing hair spray
Be curly™ curl enhancing hair spray zorgt voor het behoud van luchtige krullen gedurende de dag. Perfect voor mensen die hun krullen willen fixeren om zo hun kapsel de hele dag soepel in model te houden. De spray houdt pluis onder controle en beschermt tegen vocht. De curl enhancing hair spray heeft bewezen pluizig haar met 20% te verminderen, terwijl het een natuurlijke glans geeft. Be curly™ curl enhancing hair spray bevat tarwe-eiwit en een organische aloë mix, ontwikkeld om het haar te laten ‘uitzetten’ als het nat is, en te laten ‘krimpen’ als het droog is. Hierdoor blijven de krullen in vorm en wordt pluizig haar voorkomen.
Gebruik
Spray be curly™ curl enhancing hair spray met een afstand van 20-30 cm op handdoekdroog of droog haar en kneed de formule in het haar om de krullen te definiëren. Gebruik op de niet-haarwas dagen om krullen te activeren.
Bestaande be curly™ range
De nieuwe producten versterken de be curly™ familie. Een haarverzorgingssysteem ontwikkelt om drastisch pluizen te verminderen, te beschermen tegen vocht en krullen te vormen en behouden gedurende de hele dag. De familie bestaat uit de be curly™ shampoo en conditioner, be curly™ style-prep™ en be curly™ curl enhancer. De be curly™ familie is herkenbaar aan de verfrissende geur die samengesteld is uit gecertificeerd-biologisch limoen, citroen, bergamot, sinaasappel en andere pure bloemen en planten extracten.
Be curly™ shampoo – Een milde shampoo die krullen en golven versterkt en pluis voorkomt. Met een aroma van gecertificeerd organische limoen, citroen, sinaasappel en bergamot.
Be curly™ conditioner – Versterkt krullen en golven, voorkomt pluis en geeft een prachtige glans. Duurzaam verkregen Tamanu-olie hydrateert het haar.
Be curly™ style-prep™ – Hydrateert en versterkt krullen door de haarvezel af te sluiten en vermindert zo ook pluis. Ontwart het haar en voorkomt afbreken bij het doorkammen. Versterkt het effect van de curl enhancer. Aanbrengen op handdoekdroog haar.
Be curly™ curl enhancer – Pre-styling product dat het haar laat krullen, pluis voorkomt en glans toevoegt. Breng aan op handdoekdroog haar en föhn het haar losjes.
Prijzen
Be curly™ curl controller €26,-
Be curly™ curl enhancing hair spray €26,-
Verkooppunten
De nieuwe be curly producten zijn vanaf 18 februari verkrijgbaar.
Voor een salon bij u in de buurt gaat u naar www.aveda.nl en ga naar ‘find a location’.
OVER AVEDA
Onze missie bij AVEDA is te zorgen voor de wereld waarin we leven, van de producten die we maken tot de wijze waarop we iets teruggeven aan onze samenleving. Bij AVEDA streven we ernaar een voorbeeld te stellen voor milieuleiderschap en verantwoordelijkheid, niet alleen in de wereld van de schoonheid, maar overal ter wereld.”
In december bezocht ik de salon Laurent op het Janskerkhof nummer 7. Zij hielden een open avond waarbij ik me liet verwennen door het vriendelijke personeel. Wat een zalige sfeer hangt daar zeg! Binnenkort laat ik je zien en lezen wat mijn ervaring was in deze salon. Ik zal komende week de salon bezoeken om shampoo en olie te kopen. Sinds vorig jaar heb ik namelijk enorme last van een overgevoelige hoofdhuid. Vreselijke schilfers en enorme droge hoofdhuid moet ik iedere winter weer doorstaan. En dat moet maar eens afgelopen zijn. Ik heb geen zin om te wachten op de zomer waar mijn hoofdhuid altijd weer tot rust komt… Vorige week was ik een weekje op wintersport, heerlijk in de bergen waar het water super zacht is. Daardoor was mijn haar zijde zacht geworden en had ik geen last meer van irritatie. Wel nog wat huidschilfers (ja sorry, ik vind het zelf best wel een beetje vies en schaam me er een tikkeltje voor… maar het is nu eenmaal zo, het is overigens geen roos) maar het was een stuk minder. Helaas helpt zelfs de mildste babyshampoo die ik onlangs kocht bij De Tuinen niet. De AVEDA shampoo speciaal voor de gevoelige hoofdhuid is hopelijk mijn redmiddel. Zo niet, dan zal ik naar de dermatoloog gaan.
– BOURJOIS –
Vanaf half maart zijn er weer nieuwe nagellakjes te koop van het merk Bourjois. Het persbericht laat de nieuwe kleuren zien én vertelt meer over de geschiedenis van het ontstaan van het merk Bourjois!
“Dit jaar vieren we de 150e verjaardag van Bourjois en vandaag trappen we af met een unieke limited edition collectie met mini-nagellakken. De collectie bestaat uit 15 kleuren die elk verwijzen naar een uniek jaartal uit de geschiedenis van Bourjois.
Het bedrijf Bourjois werd in 1863 op de Grote Boulevards van Parijs, in de theaterwijk, opgericht op het moment dat Frankrijk de tweede grootste economische wereldmacht is. De eerste ontwerper, toneelspeler Joseph-Albert Ponsin, maakt poeders en parfums voor acteurs en actrices, die hij in zijn eigen appartement creëerde. In 1868 neemt Alexandre-Napoléon Bourjois alle activiteiten van Ponsin over. Het is meneer Bourjois die bijdraagt tot de groei van het bedrijf en het een internationale dimensie geeft.”
BEAUTY WITH A FRENCH ACCENT SINCE 1863
N.B. Klik op bovenstaande afbeelding om deze vergroot te bekijken. De tekst is dan wel goed te lezen.
Het merk Bourjois vind ik een mooie, jonge en frisse uitstraling hebben. Sinds een aantal jaar ben ik echt fan geworden. De blush, bronzer (die chocolade reep weet je nog!) en oogschaduw trio’s vind ik top (de eyeliner pen overigens niet, die geeft heel erg af). Sinds afgelopen herfst heb ik ook hun nagellak ontdekt. Ik ga mijn nagels met veel plezier versieren dit jaar met de gave koraal roze en opvallende kleur groen die ik vorig jaar kocht. Tinten die niet snel uit de mode zullen raken doordat ze altijd wel passen in het modebeeld van de lente, creamy kleuren die niet al te trendy zijn en daarom altijd kan.
– NIVEA –
Als laatste nog een persbericht van NIVEA. Ook al is het officieel nog winter (de meteorologische lente begon op 1 maart, maar kalender technisch start deze op 21 maart), het is bijna eind maart. En dan kan de lentezon al aardig schijnen en stromen de terrassen in de stad massaal vol. De hoogste tijd om dus te zorgen voor de juiste zonnefilters! We willen toch niet verbranden en al op jonge leeftijd pigmentvlekken krijgen of erger nog, de kans op huidkanker vergroten… smeren is dus mijn advies. Stop een tube van 20, 30 of 50 ml met SPF 20/30 of 50 (afhankelijk van je huidtype) alvast in je handtas zodra de eerste lentezon tevoorschijn komt. Ideaal wanneer je onverwacht op een zonovergoten terras neerploft met vriendinnen. Mijn ervaring is dat mijn gezelschap toch graag gebruik maakt van mijn altijd aanwezige SPF 30 uit mijn handtas 😉
“NIVEA SUN lanceert Protect & Refresh Verfrissende Beschermende Spray
De eerste transparante zonbescherming met verkoelend effect
NIVEA SUN lanceert de eerste transparante zonnebrandspray met verkoelend effect. De Protect & Refresh Verfrissende Beschermende Spray biedt een optimale bescherming tegen UVA- en UVB-straling en is gemakkelijk in gebruik dankzij het innovatieve aerosol spraysysteem. Dit spraysysteem zorgt in combinatie met Menthol en Ethanol voor een verfrissende werking op de huid. Hierdoor is verkoeling op een warme zomerdag binnen handbereik. NIVEA SUN Protect & Refresh Verfrissende Beschermende Spray is verkrijgbaar vanaf maart 2013 bij de bekende NIVEA verkooppunten.
Verfrissend
Tijdens een warme zomerdag is regelmatige verkoeling een must. Een verfrissend drankje, een koude douche of een koele nevel door middel van een plantenspuit worden vaak ingezet om dit te bereiken. De nieuwe NIVEA SUN Protect & Refresh spray combineert het beste van twee werelden: bescherming en verkoeling. Door de drievoudige combinatie van Menthol, Ethanol en het aerosol spraysysteem heeft het product een verfrissende werking. Menthol zorgt voor een tinteling op de huid en Ethanol verdampt snel, waardoor een natuurlijk verkoelend effect optreedt. Wanneer de huid is opgewarmd door de zon, is de verkoeling nog beter voelbaar.
Bescherming en gebruiksgemak
Uit onderzoek¹ blijkt dat mensen steeds meer waarde hechten aan een minder gecompliceerde levensstijl, tijdsbesparing en gemak. De nieuwe Protect & Refresh spray biedt zowel een optimale bescherming als veel gebruiksgemak. Door het speciale aerosol spraysysteem is het product namelijk gelijkmatig en in alle standen op het lichaam aan te brengen, zelfs wanneer de spray op de kop gehouden wordt. Ideaal voor het bereiken van lastige plekken als de rug en achterkant van de benen. Daarnaast heeft het als eerste binnen het zonbeschermingssegment een verkoelende werking.
NIVEA SUN Protect & Refresh heeft een effectieve UVA- en UVB-bescherming en een 100% transparante en niet vette textuur. De formule trekt snel in en zorgt voor een prettig gevoel op de huid. Door de transparantie laat het ook geen witte waas achter op het lichaam. Het product is voorzien van de vertrouwde en aangename NIVEA geur en is verkrijgbaar in een SPF 20, SPF 30 en SPF 50. Zo is er voor ieder huidtype een passend product.
Product |
SPF |
Consumenten-adviesprijs |
Huidtype |
Verkrijgbaar vanaf: |
NIVEA SUN Protect & Refresh (200ml) |
20 |
€ 15,99 |
Alle huidtypen |
Maart 2013 |
NIVEA SUN Protect & Refresh (200ml) |
30 |
€ 16,99 |
Alle huidtypen |
Maart 2013 |
NIVEA SUN Protect & Refresh (200ml) |
50 |
€ 18,99 |
Alle huidtypen |
Maart 2013 |
Uitbreiding NIVEA SUN 2013
In 2013 breidt NIVEA SUN ook haar assortiment uit met de Protect & Bronze Gezichtscrème. Veel mensen vinden een bruin kleurtje in het gezicht belangrijk, aangezien het bijdraagt aan een gezonde uitstraling. NIVEA SUN Protect & Bronze Gezichtscrème, speciaal ontwikkeld voor de gezichtshuid, zorgt voor een goede bescherming en stimuleert tegelijkertijd het natuurlijke bruiningsproces. Eenmaal terug van vakantie blijft de bruine kleur lang zichtbaar. Ook nieuw zijn de Meeneemverpakkingen voor volwassenen, NIVEA SPF 30, en voor kinderen, NIVEA Kids SPF 50. Door het handige formaat passen de producten gemakkelijk in de tas. NIVEA stimuleert hiermee het gebruik van een zonnebrandcrème op momenten dat het vaak vergeten wordt, bijvoorbeeld tijdens een dagje dierentuin of drankje op het terras. Alle producten zijn vanaf maart 2013 verkrijgbaar bij de bekende NIVEA verkooppunten.
NIVEA SUN Protect & Bronze Gezichtscrème
42% van de zonnebrandgebruikers² geeft de voorkeur aan een andere bescherming voor het gezicht dan het lichaam. De gezichtshuid is aanzienlijk dunner dan de huid op het lichaam en heeft daarom ook een andere bescherming en textuur nodig. Om die reden lanceert NIVEA de Protect & Bronze Gezichtscrème in een handige tube van 50ml. Dit zonnebrandproduct stimuleert de natuurlijke productie van Melanine dat verantwoordelijk is voor de bescherming van de huid en je een gezonde kleur geeft. Glycyrrhetinic Acid, een natuurlijk ingrediënt afgeleid van zoethoutwortel, geeft de aanmaak van Melanine een extra boost. Er hoeft dus niet langer gekozen te worden tussen een goede bescherming en een bruin kleurtje. De gezichtscrème kan dagelijks gebruikt worden en door de toevoeging van vitamine E houdt deze de huid soepel en wordt vroegtijdige huidveroudering door externe factoren als UV-straling tegengegaan.
NIVEA SUN Meeneemverpakkingen
Iedereen geniet van een heerlijk zonnetje tijdens een dagje uit, een drankje op een terras of een actieve bezigheid. Onderzoek in opdracht van NIVEA² wijst echter uit dat dit de momenten zijn waarop zonnebescherming het vaakst vergeten wordt. Het is algemeen bekend dat UV-stralen schadelijk zijn voor de huid en bovendien zorgen voor een vroegtijdige huidveroudering. Met name de vroege voorjaarszon bevat een intensieve UV-straling, aangezien de aarde dan dichter bij de zon staat. Juist ook op deze momenten is een goede bescherming belangrijk. Om die reden introduceert NIVEA handige meeneemverpakkingen. Het praktische formaat van de flacons met een inhoud van 50 ml zorgt ervoor dat de zonnebrandcrèmes met gemak mee te nemen zijn, waar je ook heen gaat.
De handige NIVEA SUN meeneem verpakkingen zijn verkrijgbaar in de varianten NIVEA SUN Kids Meeneemverpakking SPF 50 en de NIVEA SUN Meeneemverpakking SPF 30 voor volwassenen. De crèmes hebben een hydraterend effect en zorgen voor een langdurige zonbescherming.
¹Bron: Consumer Trends 2010 CCU Trend Study
²Kwalitatief onderzoek Simstore International AB. d.m.v. focusgroepen
Product |
SPF* |
Consumenten-adviesprijs |
Huidtype |
Verkrijgbaar vanaf: |
NIVEA SUN Protect & Bronze Gezichtscrème (50ml) |
30 |
€ 10,99 |
Alle huidtypen |
Maart 2013 |
NIVEA SUN Kids Meeneemverpakking (50ml) |
50 |
€ 6,49 |
Kinderen |
Maart 2013 |
NIVEA SUN Meeneemverpakking (50ml) |
30 |
€ 5,99 |
Alle huidtypen |
Maart 2013 |
NIVEA Website / NIVEA Facebook
Over NIVEA
NIVEA biedt al 100 jaar producten waar generatie na generatie op wordt vertrouwd en heeft in de loop der jaren een grondige expertise op het gebied van huidverzorging opgebouwd. Het NIVEA Crème Blik gaat jaarlijks 1.5 miljoen keer over de toonbank en is door het lange en blijvende succes een icoon te noemen. Al sinds 1911 geldt de sneeuwwitte crème als moeder van alle moderne cosmetica. In 2010 is NIVEA bekroond met zowel de All Time Classic Astir Award door de Vereniging van Cosmetica Journalisten en een Holland Beauty Award. Door continu innovatieve producten op de markt te brengen kan NIVEA inspelen op de behoeften en wensen van een brede doelgroep, elke dag en overal ter wereld.”
Hopelijk vinden jullie het leuk om iedere maanden op de hoogte te worden gebracht van leuke nieuwtjes op het gebied van Beauty!
Mochten jullie 1x per week nu te vaak vinden, let me know in de comments! Als jullie dat te vaak vinden, dan kan ik het aanpassen naar om de week. U vraagt en wij (ik) draaien 😉
Ik wens jullie allemaal een hele fijne nieuwe week toe (kleed je maar goed warm) waarbij alles soepel verloopt. Overdag hard werken en in de avond de ontspanning opzoeken, dan raak je niet gestrest en slaap je beter =)
Succes weer allemaal! xoxo Fleur
Wat een mooie haarverzorgingsproducten! Het lijkt me een perfect look te geven voor mijn curls!
Leuk hoor de nagellakjes! Dit merk ken ik al sinds mijn jeugd en gebruik het nog steeds! Ik smeer wel een sunfactor 50op mijn huid! Ook al heb ik een geteinte huid, toch kan ik verbranden! Maar bronze heb ik niet nodig……
I love Aveda! En ik ben zeer nieuwsgierig naar de nieuwe zonneproducten van Nivea!
Eefje
Die salon Laurent heeft ook echt indruk gemaakt op me. Ben enorm nieuwsgierig naar de werking van de shampoo en olie voor m’n huid! Zal er zeker een review over schrijven zodra ik het een poos heb getest.
Super cute die lakjes van bourjois!
Wow, die haar producten van Aveda lijken me super! Zeker voor mijn krullen 🙂
Wat mij betreft mag er vaker over nieuwtjes geschreven worden. Altijd leuk om op de hoogte te blijven.
Ok, thanx voor je feedback! Viel me alleen wel op dat ik dan netjes op de wo, vrij en zondagen moet variëren met blogs aangezien het wel in balans moet blijven. Maar denk dat de winacties die eraan komen dat wel compenseren 😉 haha
Leuk verslag meid. Love dat spul voor krullen denk ik. 🙂 Vind artikel wel erg lang hoor.. zou heb denk door de helft doen.. of per product beschrijven. Liefsss
Fijne nieuwetjes!
Oeh, die producten van AVEDA klinken erg goed! Ideaal voor mijn krullen!
Ik ben benieuwd naar de aveda producten