WHAT’S INSIDE THE BOX?
Mijn eerste WAAT? Box, de juni editie. Eerder schreef ik al dat ik erg enthousiast werd van de unboxing video’s van deze box. Ben je benieuwd wat mijn mening is over deze inhoud? Ik kan je vast verklappen dat ik erg teleurgesteld was…
Wat de WAAT? Box op hun site zegt over hun box:
WAAT? BEAUTY BOX
Luxe box met 5 trendy en hoogstaande beautyproducten
T.w.v. minstens € 50,00 voor maar €14,95
Exclusieve selectie van de beste make-up, skincare, haircare en parfum brands
Gratis verzendkosten
De WAAT? Box wordt geleverd met Selektvracht en zit in een girly roze hard kartonnen doos. Bij het opendoen zitten de producten lief verpakt met folie en een strik. Op het kaartje een boodschap van het WAAT? Box team en op de achterkant zie je wat erin zit met uitleg en prijs. De foto’s heb ik genomen met mijn 4s iPhone.
En op de achterkant zie je een lijst met de inhoud:
Rechts zie je het versleten etiket onderin bij 100ml. Zie je links de beveiligingsstrip zitten?
De zelfbruiner hoort wit te zijn van kleur. Ik vind het lastig goed te zien of deze qua kleur nog oké is. Maar aangezien ze al zeker 5 jaar niet meer worden gemaakt deze producten (volgens het merk zelf), kun je het niet meer vertrouwen, zo vertellen zij zelf. Het horloge is als extraatje volgens WAAT? Box, maar dan snap ik niet dat ze op het kaartje zetten dat deze €29,95 kost…. Het horloge voelt aan alsof deze maximaal €10 kan hebben gekost wegens het materiaal van het klokje en de sluiting. Dit soort horloges kun je op Ebay kopen voor slechts $3 heb ik begrepen.
Mijn mening over deze box tot nu toe: een tegenvaller. De enige producten die leuk en in orde zijn: de nagellak en de Rimmel producten… maar nu weet ik dat de oogschaduw al een aantal jaar niet meer wordt gemaakt. Vernieuwend is het dus niet te noemen. Op de site van Rimmel vind je deze producten dan ook niet meer. En drogisten die Rimmel heeft als vaste verkooppunten zal het zeker niet meer in het assortiment hebben. Nu werkt WAAT? Box niet samen met de merken maar kopen de producten in (op in het geval van restproducten) bij de groothandel. Niets mis mee mits het nieuwe producten zouden zijn natuurlijk. Maar ze kopen veelal producten in die al jaren uit de handel zijn blijkt uit de inhoud van de juni box. Niet meer te koop in de fysieke winkel dus. De reden dat ik nu hier alles maar open en transparant plaats is vanwege dat ik er niet uitkwam met WAAT? Box en er niet tegen kan wanneer ik voel dat de zaken niet eerlijk verlopen. Als ze nu gewoon hadden toegegeven dat ze fout zaten. Maar ze lossen helaas niet eens deze problemen op ondanks de mail met de vraag om de problemen op te lossen (en ik ben niet de enige):
“Beste Fleur,
Beste WAAT? Beauty Box member,
We hebben gemerkt dat er enige commotie is rond de WAAT? Beauty Box van juni. Daarom volgt hier een reactie van onze kant. We vinden het erg vervelend te horen dat sommigen niet tevreden zijn met producten uit de afgelopen box. Wij vinden dat extra jammer omdat we onze uiterste best om iedere maand een zo mooi mogelijke Box samen te stellen. Wij staan achter de inhoud van onze box en willen nogmaals benadrukken dat de producten allemaal goed bruikbaar zijn. De producten zijn dan ook gewoon te gebruiken zonder gezondheidsrisico’s en verkrijgbaar bij nagenoeg alle grote internet drogisterijen.
Het kan voorkomen dat individuele producten om wat voor reden dan ook niet goed blijken te zijn. Soms kan verkleuring of klontering optreden. Uiteraard willen wij in dat geval een nette oplossing met u treffen. Als producten niet meer goed zijn dan nemen wij onze verantwoordelijkheid en zullen het netjes met u oplossen. U kunt in dat geval contact opnemen met onze klantenservice via info@waatbox.nl.
Onze welgemeende excuses
Wij hebben in sommige gevallen te laat gereageerd op vragen van klanten. Ook zijn we de afgelopen twee edities te laat geweest met de verzending. We willen jullie daarom tegemoet komen want dat hadden we beter moeten doen. Daarom zullen wij in de Juli Box (die al over twee weken met de post wordt bezorgd) een zesde product toevoegen! Tevens willen we jullie laten weten dat we hard werken om deze box weer een mooie gevulde box te laten worden, met mooie merken waar jullie allemaal tevreden mee zijn.
En ja je leest het goed: de julibox wordt keurig in juli verstuurd.
Als er nog vragen zijn, vernemen we die graag via onze mailbox: info@waatbox.nl
Voor nu: nog twee weken wachten en dan ontvangen jullie weer een geheel nieuwe en leuke
WAAT ?Beauty Box!
Hartelijk dank voor jullie begrip!
Liefs,
WAAT? Beautyboxteam”
Wat ik ook opmerkelijk vind, de ene keer hebben ze het over de WAAT? Box en vervolgens staat in deze mail de benaming WAAT? Beautybox. Hoe heten jullie nu precies? Heel verwarrend en onduidelijk naar de abonnees. Lijkt me niet slim om twee benamingen te gebruiken voor je concept.
Uiteraard regeerde ik op deze mail met het volgende:
“Beste WAAT? Box,
Ik was teleurgesteld over de inhoud van de juni Box. De inhoud van de box bevat geen vernieuwende producten en geeft mij geen speciaal gevoel. Op een van de producten zit een beveiliging strip geplakt wat inhoud dat dit product bedoeld was voor de verkoop in de drogist. En de etiketten van de easy sun producten zijn enigszins versleten. Dit doet vermoeden dat deze producten rest producten zijn van de drogist of de leverancier en dat ze deze graag kwijt willen. Daardoor doet het ons klanten vermoeden dat de producten redelijk oud zijn en zeker niet nieuw. Op de site van Easy Sun zelf staan deze producten niet meer maar nieuwe verpakkingen….
Werken jullie direct samen met de merken of krijgen jullie de producten van drogist leveranciers? Ik wil dit heel graag weten. Vooral gezien ik regelmatig schrijf op mijn blog over de inhoud van verschillende boxen. Ik wil mijn bezoekers niet informatie achterhouden. Als ik Rimmel ga vragen of zij met jullie samenwerken, dan hoop ik uiteraard dat dit wel het geval is. Op jullie site kan ik niet zien met welke merken jullie een samenwerking hebben.
Het horloge in de juni box is merkloos. Ik vraag me af waar de informatie vandaan komt dat het €29,95 kost in de winkel. Waar is het dan te bestellen voor mensen die graag zo’n horloge zouden willen bemachtigen?
Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar deze box geeft mij geen lekker gevoel. Ik heb een abonnement van 3 maanden afgesloten waarvan deze juni box de eerste was. De juli box zou snel komen heb ik begrepen. Ik wil graag weten of ik de augustus box kan annuleren en hiervoor het geld (totaal bedrag delen door 3 van dit abonnement) kan terug krijgen. Ik hoop dat jullie hiervoor begrip hebben.”
Als reactie hierop kreeg ik deze mail:
“Hoi Fleur,
Bedankt voor je nette mail.
Allereerst jammer dat je zo teleurgesteld was! Nu zijn er ook verschillende problemen/commotie geweest rondom de junibox van de WAAT?Beautybox.
Om eerst eens iets uit de lucht te helpen: wij werken niet samen met merken. Dit beweren wij dan ook nergens. Wel zijn de producten die wij bieden nog gewoon
In de handel en nog gewoon veilig te gebruiken. Dat er nu producten waren die niet veilig waren daar lag de schuld niet geheel bij ons aangezien Easy Sun gewoon had beweert
Je deze wel veilig kon gebruiken.
Dus over Rimmel; nee wij werken niet met hun samen, maar dit zijn gewoon dezelfde hoogstaande producten die Rimmel ook gewoon aanbiedt.
Ook over het horloge kan ik kort zijn: dit is inderdaad niet van een bekend merk, maar dit hebben wij ook nergens genoteerd. Het enige dat wij willen is de klant
Een leuke box bieden met full-size producten dit ten overstaan van andere beautyboxen die vaak met allen monsterproducten werken.
Het blijft natuurlijk wel moeilijk om dit te realiseren maar we doen hard ons best elke maand er iets moois van te maken, daarnaast zijn we ook een beginnend concept dus kinderziektes komen dan nu eenmaal voor.
Over je vraag over het driemaandenabonnement. Hiermee kan ik jammer genoeg niet akkoord gaan, hetgeen werkt nu eenmaal zo dat je een abonnement afsluit en wij gewoonweg niet altijd iedereen tevreden kunnen stellen met een editie.
Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Marije”
Erg vreemd deze manier van werken. Eerst aangeven dat ze mij tegemoet willen komen om problemen op te lossen en vervolgens de deur dichtgooien. Ik begrijp dit niet. Ben ik dan te kritisch? Nee lijkt me niet. Raar dat je als bedrijf op deze manier wilt werken. Ik zou er niet trots op zijn in ieder geval. Wie gaat nu producten stoppen in boxen waarvan je zelf heel goed kunt zien dat ze niet te gebruiken zijn. Je bekijkt toch eerst wat je inkoopt voor deze boxen? Het geeft mij het gevoel dat het ze niet interesseert wat wij vinden. Alsof ze alleen maar winst willen maken. Ze kopen de producten in voor een fractie van de originele prijs (die je op het kaartje ziet), het zijn producten die nergens in fysieke winkels nog wordt aangeboden gezien ze al jaren niet meer gemaakt worden… Wat moet ik er nog meer over zeggen.
Vandaag wordt de juli box geleverd. Ik ben benieuwd wat hier in zal zitten… De Easy Sun kan ik volgens het merk zelf zo in de prullenbak gooien gezien zij zeggen dat het niet meer veilig is (ruim 5 jaar geleden geproduceerd). Deze informatie heb ik gevonden via onderstaande bloggers:
- Een Vlaamse blogster maakte een lange video met haar mening over deze tegenvallende box.
- Blogster Charlotte schreef op haar blog over alle communicatie met WAAT? Box en roept collega’s op om anderen te behoeden voor deze miskoop.
Uiteraard zal ik jullie binnenkort vertellen over de juli box inhoud en of er nog nieuws is vanuit de klantenservice.
xoxo Fleur
Tsja, deze maand zat er weer een nagellakje in van 7 jaar oud (er stond 2006 op het doosje) waar bij mij allemaal vieze klonten inzaten.. Ik stuur ze daar een mail over en wat ik te horen krijg is dat mijn naam is opgeschreven en ze een oplossing gaan zoeken. Hieruit maak ik op dat er al meer waren die het probleem gemeld hadden. Dit is inmiddels ook alweer 3 dagen geleden. Ik ben blij dat mijn abonnement is afgelopen, want oude rotzooi hoef ik niet!
Tja, ze zijn lekker bezig die mensen van WAAT? Box. Gezien hun mail terug naar mij ben ik echt helemaal klaar met ze. Ik neem nooit meer een abonnement voor langer dan 1 maand. En sowieso geen abonnement meer naast de Beautybox, want daar heb ik genoeg aan.
Bij deze de klantvriendelijkheid ten top… De WAATbox wil mij aansprakelijke stellen voor het verlies dat zij gemaakt hebben door opgezegde abonnementen. Neem dus snel terug een abonnement, want anders moet ik betalen wat jullie onder mijn dwang hebben opgezegd (note the sarcasm).
De mail van WAAT: http://i42.tinypic.com/b87qsj.png
Mijn antwoord: http://i39.tinypic.com/vhzz40.png
Ik zou er ook niet aan beginnen haha 😉 Even zonder gekheid, de Glossybox, Trulyyours en Beautybox zijn wel gewoon goed. Ik ben nog steeds elke maand blij met de Beautybox. Er was nu een foutje met een product in de Beauytybox van juli en ze mailden nu al dat de leverancier nieuwe producten opstuurt en dat de abonnees deze via de post krijgen binnen twee weken. Zo kan het dus gelukkig ook 🙂
Wat vervelend……
Ik had pas ergens gelezen dat sommige van die boxen tegenvallen of dat er producten in zitten die al lange tijd geleden verkocht werden.
Op geen enkele box ben ik geabonneerd.
Ik hoop voor je dat ze zullen doen wat jij hebt gevraagd zodat je dit op kunt zeggen.
Succes
Xoxo
Wat een gedoe zeg, ik vind het eerlijk gezegd een beetje asociaal van ze! Heb overigens nog nooit een beautybox gehad!
Nou precies! Je zou redelijk nieuwe producten verwachten en geen producten die al jaren niet meer worden gemaakt. Jammer dat ze het niet willen oplossen door het recht te zetten. Kleur bekennen willen ze denk ik niet.
Pas box 3 was dit en nu komt box 4, de juli box… Ze gaan wel hard achteruit in zo’n korte tijd 😉
Echt vervelend dat je nu aan het abonnement vastzit en dat ze ook nog zo verschrikkelijk slecht omgaan met hun klanten. Dat van het abonnement kan ik nog begrijpen, maar je geeft toch gewoon goede producten?
Ik denk dat de WAAT box zn langste tijd heeft gehad! Wat een flutproducten zeg! Goed geschreven Fleur.
Daarom viel me die reactie van hen per mail zo tegen. Zij kopen in, dus zij zouden dit moeten controleren. Ik koop toch ook geen kleding met gaten erin. En als dat er toch in zit, ga ik terug met de bon naar de winkel; even ter vergelijking. Hier maken ze geen goede reclame mee… Begreep dat ze berichten op FB verwijderen. Hun aanpak is erg apart te noemen =S
wat een gedoe rondom die box zeg. erg raar dat ze er dingen insteken die over de datum zijn enzo, dat is gewoon mensen bedonderen!