SHOPPEN SHOPPEN SHOPPEN
Een paar weken geleden kwam ik dit jurkje tegen op Nelly.com. Eentje waarvan ik meteen het gevoel kreeg ‘die moet ik hebben!’. Ik bestelde het jurkje inclusief een zomerse top. Hierna was het wachten op de levering van mijn bestelling… nou mijn geduld wordt zwaar op de proef gesteld, want deze bestelling duurt eindeloos. Maar … (het is een lang verhaal) het heeft me wel iets leuks opgeleverd, want ik kwam uiteindelijk terecht bij de Engelse webshop AX Paris, waar ik maar liefst 5 jurkjes heb besteld voor slechts iets meer dan € 100,-. Dat is inclusief dit jurkje (links op de afbeelding) en als je ‘lees verder’ klikt, dan kun je alles lezen over mijn Nelly.com ervaring, mijn mega korting bij AX Paris én zie je welke jurkjes allemaal nog meer naar mij, vanuit de UK, onderweg zijn. Oh en de kortingscodes deel ik natuurlijk ook met jullie!
Oké, ik zal je even het hele verhaal over mijn Nelly.com/AX Paris avontuur vertellen. Van begin tot (bijna) eind, dus hou je vast, hier komt een lang verhaal 😛
Bij Nelly.com bestelde ik dus bovenstaand jurkje en een oranje shirt. Meteen kwam er een bevestiging binnen per mail en was het wachten op de levering door Selektvracht. Echter kwam er eerst nog een mail met een vage uitleg dat de top helaas toch niet geleverd kon worden door een fout in het magazijn. Een paar dagen later werd de jurk al wel bezorgd. Ik heb de jurk natuurlijk razendsnel aangetrokken en werd heel blij van de pasvorm… totdat ik kritischer ging kijken…. en dacht ik:
‘De achterkant is wel heel erg kort en de top boven zit wel iets te strak…hmmm. Dit wordt hem toch niet. Ik zou een maatje groter moeten nemen.’ Dus de papieren goed bekeken bij de levering en online checken wat ik moest doen om de jurk te retourneren. Op het formulier staat dat ik het kan retourneren voor een andere maat. Mooi! Oh maar online staat dat ik het niet kan ruilen voor een andere maat (?), maar moet terug sturen en dan een andere maat weer opnieuw moet bestellen… jeetje wat ingewikkeld. Twee dingen die elkaar tegenspreken. En waar ik het naar toe moet sturen wanneer ik het wil retourneren? Op de bijgeleverde papieren staat dat ik alleen maar de sticker met adres van Nelley.com op het pakket moet plakken… maar er is geen sticker met het adres van Nelly.com. Ik stel de vraag om duidelijkheid via twitter aan Nelly.com. Ik krijg als antwoord dat ik goed moet lezen op de site want daar staat het heel duidelijk. Goed, ga ik dat dus nog een keer doen. En dan lees ik dat ik moet melden aan de man op het DHL Servicepunt dat het naar Nelly.com moet. Jeetje, hallo, wat een slordigheden allemaal op de site van Nelly.com. Brengt een hoop ergenis mee voor de consument (bij mij althans wel).
Goed, de jurk heb ik dus terug gestuurd. En nu wil ik een maatje groter (een L) dan moet ik dus een nieuwe bestelling plaatsen. Maar ik besluit anders. Ik ga zoeken via Google of het jurkje in een andere webshop wordt aangeboden. Ik heb namelijk even mijn buik vol van Nelly.com (levering van het shirt is na 2 weken nog steeds niet duidelijk na allerlei meldingen dat het onderweg is en vervolgens toch niet). En ja hoor, op de eerste pagina van mijn zoektocht zie ik de webshop AX Paris, het merk van het jurkje! Snel kijk ik en zoek ik uit of ze ook verzenden naar Nederland.
Wow, ik vind daar hetzelfde jurkje voor slechts € 11,-, dat meen je niet (op Nelly.com betaalde ik er € 44,50 voor)! En nóg een jurkje dat ik op Nelly.com voor € 40,- zag staan en hier voor de helft van dat bedrag. Oeh wauw, dit is interessant! Mijn hart gaat al een beetje sneller kloppen. Dit effect hebben mooie musthaves shoppen wel vaker op mij 😀
Nog even terug komend op mijn ergenis over de webshop van Nelly.com, ze hebben een maatgids die voor geen meter klopt. Tenzij er volwassen vrouwen bestaan met een buste maat van 43cm natuurlijk? haha. Gelukkig kloppen de maten wel op de site van AX Paris en kan ik dus nauwkeurig checken of een maat L (40, UK maat 12) wel zou passen. Oké check! Ik ga zoeken op internet naar kortingscodes en kom er maar liefst 3 tegen! Eentje van 15% korting, eentje van 20% op alle kleding als welkomst korting bij een eerste bestelling en dan nóg een, 40% korting op speciaal geselecteerde sale items. Oh, nou dan kijk ik natuurlijk nog even verder…. =D
Ik maak een wishlist op de site en daar stop ik alle jurken in waar ik mijn ogen niet vanaf kan houden. Even later zit deze al gauw vol met maar liefst 15 jurken! Euh, wow, dat is wel heel erg veel! Ik ga dus even kritisch kijken en kom terug op 5 jurkjes die ik na een paar dagen nog steeds heel erg mooi en leuk vind. Deze 5 stop ik vervolgens in mijn winkelmandje. Oh en een extra mazzeltje, er staat nu op de site dat het gratis verzenden is naar UK én Europa (wanneer je boven de 60 pond besteed)! Kijk het wordt steeds leuker shoppen bij deze site 😉
Ik gebruik alle kortingscodes (helaas werkt de 15% korting niet meer of kun je slechts 2 kortingcodes gebruiken) en zie het bedrag steeds lager worden, van € 134,53 gaat het naar € 107,62. En het eindigt uiteindelijk bij het bedrag van € 102,47 na de laatste kortingscode. Dat is nog eens een mooie sale scoren! Ik reken af met Paypal en daardoor komt het uiteindelijke bedrag op € 114,69 (met Paypal betaling komt er altijd nog een klein bedrag bovenop, de shipping is echt gratis).
De afbeeldingen kon ik niet kopieeren, daarom heb ik even de print screen functie gebruikt. Dit zijn de 5 jurken die op dit moment onderweg zijn naar mijn huis:
Mocht je ook zo gek zijn op jurkjes net als ik, ga dan zeker een kijkje nemen in deze shop! Ze hebben echt héél erg veel jurken en ze variëren van dagelijkse tot behoorlijk chique. Ik kijk ontzettend uit naar de bezorging en check elke dag een paar keer of er al meer nieuws is over de tracking code. Hopelijk zullen alle jurken goed zitten en mooi staan zodat ik niets hoef terug te sturen. Met een beetje mazzel worden ze snel bezorgd, er wordt voor komende week namelijk mooi weer voorspelt, dus dan zou ik de zomerse jurken ook nog kunnen dragen. Natuurlijk zal ik ook even een update geven over hoe de bestelling bij AX Paris is bevallen uiteindelijk én of de jurkjes allemaal goed zitten.
Wat zijn jullie favoriete webshops?
Of ga je liever naar een real life store?
Herken jij een beetje deze passie voor leuke jurkjes scoren (liefst met fijne korting)? Vertel erover in de comments! Vind het altijd erg leuk om jullie ervaringen te lezen =)
En dan nu nog even alle codes voor korting:
De code voor 15% korting: EXTRASALE15 (weet niet zeker of deze nog werkt)
De code voor de 20% welkomskorting: WELCOME20
De code voor de 40% sales korting (alleen op geselecteerde items): SPECIAL40
EDIT: Ik ziet net dat de gratis levering voor Europa niet meer geldig is helaas.
Eerste de 20% code gebruiken en daarna de 40% code, dan kom je als het goed is lager uit met het eindbedrag. Of je moet alle combinaties even proberen, dan zie je vanzelf welke volgorde het beste resultaat geeft.
xoxo Fleur
PS Het shirt (dat ik samen met het jurkje had besteld) van de Nelly.com bestelling is helaas nog steeds niet bezorgd (op 8 augustus besteld) en ook is voor mij onduidelijk of het nu onderweg is of geheel uitverkocht. Op hun site kun je aangeven dat je een mail wilt ontvangen wanneer jouw maat weer op voorraad is, dat heb ik gedaan. Het was tot 2 keer toe sinds mijn bestelling gewoon weer op voorraad. Wat een teleurstelling zeg en een dikke fail te noemen zeg =S Nu moet ik de klantenservice maar mailen om duidelijkheid te krijgen en anders de bestelling annuleren en mijn geld terug vragen. Erg jammer dit, want dat had ik niet verwacht van zo’n bekende webshop als Nelly.com.
Oeps, dat is wel erg veel ja haha. Kijk goed naar de snit en het materiaal, want veel jurkjes kunnen tegenvallen als je niet weet van welk materiaal ze zijn gemaakt. Verwacht geen super kwaliteit voor deze prijzen =) Die jurk met die studs op de schouders (die ik heb gekocht), die geeft zwart af bijv. Die moet ik dus eerst apart wassen voordat ik ‘m kan dragen. Het zijn stoffen die richting ‘goedkoop’ aanvoelen, hoewel dat niet bij allemaal zo is. Het jurkje met die zichtbare rits achterin, die is me een beetje tegen gevallen. En de bovenste jurk (oranje-achtige onderkant), daarvan was de pasvorm niet helemaal geschikt voor mijn lijf. Wees dus wel kritisch voordat je gaat afrekenen. En stuur vooral terug wat je niet zult dragen, dus ook met passen erg kritisch zijn. Want het is zonde om alleen maar in je kast jurkjes te hebben hangen zonder dat je ze zou dragen toch? Laat je me weten welke je hebt gekocht uiteindelijk?
Bedankt voor je reactie! Haha, don’t ask! Mijn wishlist is al over de €500,- 🙁
Ik vind de Louboutin look-a-like schoenen erg leuk moet ik zeggen. Ook de jurkjes met spikes op de schouders.
maar ik denk dat ik toch maar even een aantal dingen uit mijn wishlist moet halen, haha. Echt te veel gewoon :’)
Ik heb geen douane kosten hoeven betalen. Mijn jurkjes waren er ongeveer binnen 6 werkdagen. Toen ik daarna nog iets bestelde dat buiten de gratis Europa verzending hoorde, werd het binnen 3 werkdagen bezorgd. Kijk heel goed naar de maattabel, want terug sturen kan prima, maar vind ik echt een gedoe altijd =) Heb je iets leuks gezien dat je wilt bestellen?
heee Fleur, ik was nu dus ook op axparis aan het shoppen en ik vroeg me dus af of je douanekosten moest betalen bij het ontvangen van je kleding? En daarnaast, hoelang duurde het tot je ze binnen had?
Groetjess, Selina
Thanx voor de tip. Het shirt heb ik inmiddels ontvangen. Maar ik heb het jurkje al poosje terug naar hen terug gestuurd en nog niet mijn geld terug. Ga dus maar mailen over waar mijn geld blijft. Kan het goed gebruiken nu collegegeld weer betaald moet worden. Wel raar dat je als klacht hun achterna moet gaan zitten over dit soort simpele dingen dat gewoon vlot zou moeten verlopen. Het valt mij iig op want bij andere shops heb ik dit soort ‘fouten’ eigenlijk niet.
Je moet even kijken. Vaak vergeet Nelly gewoon te mailen.. de voorraad is gewoon leeg. Ik kreeg mijn geld terug, 🙂
hele mooie jurkjes!!
Leuk dat je mijn jurkjes goed gekozen vindt =) Ja, ik vind het echt een zware fail dat ze zoveel fouten hebben op hun site ed. Niet slim als je zoveel adverteert om dan zoveel technische fouten online te hebben staan. Ik ga daar iig niet snel weer iets bestellen (tenzij ik mij niet kan inhouden tijdens een shopaholic bui, heb een clutch op het oog waarop ik zit te wachten dat ‘ie in de sale komt haha). Maar ik snap wat je bedoelt met liever niet online kopen. Dat is ook lastig. Daarom stuur ik ook dingen geregeld terug wanneer het niet naar wens is door kwaliteit van de stof, de pasmaat of dat het me gewoonweg niet mooi staat. Mijn vriend vraagt wel eens of ik ooit wel eens meteen tevreden ben met een aankoop en het gewoon houdt en niet terug stuur haha. Maar ik ben gewoon heel kritisch. Als ik het niet geweldig of super vind, tja, dan zal ik het toch ook niet gaan dragen toch. Zonde om iets te kopen wat je daarna in de kast laat liggen. Ik vind dat je bijna verliefd moet worden op nieuwe aankopen, want anders heb ik het vast niet nodig of zal het niet gedragen worden.
En met maten heb ik nu heel veel moeite, want een 40 is nét te groot en een 38 is vaak nét te klein.
Je gekozen jurken zijn echt prachtig! Degene met studs en de roze zijn zo mooi! Als ik dat zo hoor wat een (rot) winkel is Nelly, ga daar dus zeker nooit winkelen. Ik koop liefst kleren die ik eerst heb gezien, omdat maten niet altijd bij mij passen.